Η ορθογραφία δυσκολεύει τα παιδιά και όχι μόνο, είναι ο πονοκέφαλος της δασκάλας και το άλυτο πρόβλημα των μαμάδων... Καταρχήν, δε θα έπρεπε να συνδέουμε τις επιδόσεις στην ορθογραφία με τη σχολική απόδοση και την αντίληψη ενός παιδιού. Η ορθογραφία απαιτεί σύνθετη σκέψη, εξάσκηση και γνώσεις. Το στοίχημα για τους μεγάλους είναι να επιτύχουν τα παραπάνω χωρίς να δημιουργήσουν αρνητικές στάσεις από τα παιδιά προς τη μάθηση και το γραπτό λόγο. Για να το επιτύχουμε αυτό η συνταγή είναι απλή:
1 κιλό δημιουργικότητα
2 φλιτζάνια φαντασία
3 κουταλιές σούπας διασκέδαση
και χαμόγελα κατά βούληση!
Τα ανακατεύουμε καλά και στη συνέχεια ακολουθούμε κάποια από τα παρακάτω βήματα.
Επιλέξτε όσα ταιριάζουν στα δικά σας παιδιά και καλά μαγειρέματα στο σπίτι ή στο σχολείο!
1. Αλφαβητική σειρά
Γράφω τις λέξεις βάζοντας τις σε αλφαβητική σειρά.
2. Δύσκολες λέξεις
Διαλέγω μερικές λέξεις που με δυσκολεύουν και τις γράφω. Στη συνέχεια χρωματίζω τα δύσκολα σημεία (π.χ. κλειδί).
Διαλέγω μερικές λέξεις που με δυσκολεύουν και τις γράφω. Στη συνέχεια χρωματίζω τα δύσκολα σημεία (π.χ. κλειδί).
3. Ίδια κατάληξη
Γράφω λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμη
3-5 λέξεις που να έχουν την ίδια κατάληξη.
Γράφω λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμη
3-5 λέξεις που να έχουν την ίδια κατάληξη.
4. Οικογένειες λέξεων – παράγωγα
Διαλέγω μερικές λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμη 3-5 λέξεις που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Μετά χρωματίζω την ίδια ρίζα τους (π.χ. κλειδί – κλειδώνω, κλειδαράς, κλειδαριά).
Διαλέγω μερικές λέξεις από την ορθογραφία μου και για κάθε μια γράφω ακόμη 3-5 λέξεις που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Μετά χρωματίζω την ίδια ρίζα τους (π.χ. κλειδί – κλειδώνω, κλειδαράς, κλειδαριά).
5. Αντίθετα – Συνώνυμα
Γράφω μερικές λέξεις και για κάθε μια γράφω την αντίθετη ή/και τη συνώνυμη της (π.χ. άσπρο ≠ μαύρο, άσπρο = λευκό ).
Γράφω μερικές λέξεις και για κάθε μια γράφω την αντίθετη ή/και τη συνώνυμη της (π.χ. άσπρο ≠ μαύρο, άσπρο = λευκό ).
6. Συλλαβίζω
Γράφω τις λέξεις χωρίζοντας τις σε συλλαβές (π.χ. κλει – δί ).
Γράφω τις λέξεις χωρίζοντας τις σε συλλαβές (π.χ. κλει – δί ).
7. Φτιάχνω προτάσεις
Με τις λέξεις φτιάχνω δικές μου προτάσεις. Χρωματίζω τη λέξη της ορθογραφίας.
Με τις λέξεις φτιάχνω δικές μου προτάσεις. Χρωματίζω τη λέξη της ορθογραφίας.
8. Ενικός – πληθυντικός
Αλλάζω την ορθογραφία μου γράφοντας την από τον ενικό αριθμό στον πληθυντικό ή αντίστροφα.
Αλλάζω την ορθογραφία μου γράφοντας την από τον ενικό αριθμό στον πληθυντικό ή αντίστροφα.
9. Μέρη του λόγου
Γράφω τις λέξεις μου σε στήλες χωρίζοντας τις σε ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, κτλ.
Γράφω τις λέξεις μου σε στήλες χωρίζοντας τις σε ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, κτλ.
10. Κόβω και κολλώ
Βρίσκω λέξεις της ορθογραφίας μου σε περιοδικά και εφημερίδες, τις κόβω και τις κολλώ.
Βρίσκω λέξεις της ορθογραφίας μου σε περιοδικά και εφημερίδες, τις κόβω και τις κολλώ.
11. Γίνομαι συγγραφέας
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω μια μικρή ιστορία, που μπορεί να είναι πραγματική, φανταστική ή ακόμη και ανέκδοτο!!!
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω μια μικρή ιστορία, που μπορεί να είναι πραγματική, φανταστική ή ακόμη και ανέκδοτο!!!
12. Γίνομαι ποιητής
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω ένα μικρό ποίημα, ή μικρά δίστιχα .
Χρησιμοποιώ όσες περισσότερες λέξεις της ορθογραφίας μπορώ και φτιάχνω ένα μικρό ποίημα, ή μικρά δίστιχα .
13. Γίνομαι γελοιογράφος
Φτιάχνω μια γελοιογραφία και γράφω τη λεζάντα με λέξεις της ορθογραφίας μου.
Φτιάχνω μια γελοιογραφία και γράφω τη λεζάντα με λέξεις της ορθογραφίας μου.
14. Παιχνίδια
Φτιάχνω με τις λέξεις σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, σκάλες, κρεμάλα, αναγραμματισμούς, λείπουν γράμματα και ό,τι άλλο περνά απ’ το μυαλό μου για να παίξω με τους συμμαθητές μου.
Φτιάχνω με τις λέξεις σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, σκάλες, κρεμάλα, αναγραμματισμούς, λείπουν γράμματα και ό,τι άλλο περνά απ’ το μυαλό μου για να παίξω με τους συμμαθητές μου.
15. Ζωγραφιά
Ζωγραφίζω αυτό που λέει η λέξη και γράφω από κάτω τη λέξη. Αν είναι πρόταση ζωγραφίζω τι λέει η πρόταση και γράφω ανάλογα την πρόταση
Ζωγραφίζω αυτό που λέει η λέξη και γράφω από κάτω τη λέξη. Αν είναι πρόταση ζωγραφίζω τι λέει η πρόταση και γράφω ανάλογα την πρόταση
Ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες!
ΑπάντησηΔιαγραφή