Σύντομα όλα τα πρωτάκια μας θα μάθουν να γράφουν το γιώτα ή αλλιώς το μπαστουνάκι και θα αρχίσουν να μπαίνουν στον κόσμο της ορθογραφίας μαθαίνοντας τον πρώτο τους κανόνα, δηλαδή ότι οι λεξούλες που έχουν μπροστά το "το" θέλουν το μπαστουνάκι στο τέλος. Ευκαιρία λοιπόν για χορό και τραγούδι! Γιατί η ορθογραφία είναι πια ντυμένη με νότες και τρυπώνει από τα αυτιά για να φτάσει κατευθείαν στο μυαλό κάθε παιδιού! Αυτή τη φορά μην πείτε απλώς στα παιδιά τον κανόνα, τραγουδήστε τον, χορέψτε τον και δημιουργήστε με αυτόν!
Αν δε θέλετε να διδάξετε τη λέξη "γιώτα" μπορείτε να αντικαταστήσετε τη φράση "το γιώτα στο τέλος" με τη φράση "μπαστούνι στο τέλος".
Ακόμα κι αν δεν έχετε πρώτη τάξη μια επανάληψη είναι πάντα χρήσιμη, ειδικά στην ορθογραφία!
Ακούστε λοιπόν το τραγούδι για το ουδέτερο σε -ι κάνοντας κλικ εδώ!
Δεν αρκεί μόνο να τραγουδάτε τα τραγούδια της ορθογραφίας, πάρτε τα σαν αφορμή για δημιουργία, έκφραση, παιχνίδι! Η κυρία Σιντορέ προτείνει στο βιβλίο για το δάσκαλο μια δραστηριότητα για κάθε τραγούδι. Το ηλεκτρονικό αυτό βιβλίο θα δημοσιευτεί σύντομα και θα μπορείτε να το κατεβάζετε ελεύθερα! Προς το παρόν κάντε τη δραστηριότητα για το παπί που θα βρείτε παρακάτω!
Περιμένουμε τους δικούς σας στίχους και τις δικές σας δραστηριότητες!
Απόσπασμα από το βιβλίο για το δάσκαλο με δραστηριότητες για τη σχολική τάξη. |
Ουδέτερα σε ι
Ας γίνουμε όλοι μαζί στιχουργοί!
Υλικά: Μαρκαδόροι ή κιμωλίες τριών διαφορετικών χρωμάτων, πίνακας ή χαρτί του μέτρου.
Οδηγίες: Γράφουμε στον πίνακα ή στο χαρτί του μέτρου τις λέξεις του τραγουδιού οι οποίες αποτελούν παραδείγματα ουδετέρων που τελειώνουν σε γιώτα. Το άρθρο «το» και το γιώτα τις κατάληξης τα γράφουμε με διαφορετικό χρώμα και φροντίζουμε να είναι το ένα κάτω από το άλλο. Στη συνέχεια ζητάμε από τους μαθητές να παρατηρήσουν τις ομοιότητες ανάμεσα σε αυτές τις λέξεις. Μόλις τα παιδιά επισημάνουν ότι όλες έχουν μπροστά το άρθρο «το» και τελειώνουν σε γιώτα τα κυκλώνουμε για να τα τονίσουμε περισσότερο. Στη συνέχεια μπορούμε να ακούσουμε το τραγούδι και να ρωτήσουμε τα παιδιά για ποιο λόγο όλες αυτές οι λέξεις τελειώνουν σε γιώτα. Αφού επισημάνουμε τον κανόνα μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να πουν παραδείγματα ουδετέρων που τελειώνουν σε γιώτα και να τα γράψουμε στον πίνακα με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω. Στη συνέχεια χωρίζουμε τις λέξεις σε συλλαβές παίζοντας παλαμάκια και κυκλώνουμε με ένα χρώμα τις δισύλλαβες και με ένα άλλο τις τρισύλλαβες. Τέλος, μπορούμε όλοι μαζί να διαλέξουμε τέσσερις απ’ αυτές τις λέξεις, κατά προτίμηση δύο δισύλλαβες και δύο τρισύλλαβες, και να φτιάξουμε μια καινούρια στροφή για το τραγούδι την οποία μπορούμε να τραγουδήσουμε αλλάζοντας την πρωτότυπη εκδοχή κι έτσι να γίνουμε όλοι μαζί στιχουργοί!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου