Κάθε αρχή και δύσκολη! Τα πρωτάκια μας ίσως να είναι αγχωμένα αλλά κι εμείς οι γονείς δεν πάμε πίσω...
- Ορίστε για τη μελέτη μια συγκεκριμένη
ώρα, όσο νωρίτερα γίνεται.
- Επιλέξτε έναν συγκεκριμένο χώρο, άνετο,
με επαρκές φως και ησυχία.
- Επιβλέπουμε και προσφέρουμε τη
μικρότερη δυνατή βοήθεια, εξηγούμε την άσκηση, αν χρειάζεται και μετά αφήνουμε
το παιδί μόνο.
- Να επιμένετε για τα ωραία γράμματα και
τα καθαρά γραπτά, χωρίς όμως να φτάνουμε σε δυσάρεστες αντιδράσεις, πάντα
προτιμάμε να ενθαρρύνουμε και να επιβραβεύουμε αντί να μαλώνουμε.
- Προσέχουμε να κρατάει το παιδί σωστά το
μολύβι (δείτε ποιος είναι ο σωστός τρόπος: εδώ).
Αν δυσκολεύεται σε αυτό το παιδί μπορεί να χρησιμοποιήσει λαβή από καουτσούκ.
- Κάθε παιδί έχει τους ρυθμούς του, αλλά σίγουρα η μελέτη στο σπίτι δεν πρέπει να ξεπερνάει τη μία ώρα συνολικά. Αν χρειάζεστε πολύ περισσότερο από αυτό πρέπει να ενημερώσετε τη δασκάλα για να βρείτε μια λύση!
- Βάλτε τις εργασίες στη σωστή σειρά. Ξεκινάμε από τις πιο απαιτητικές και ολοκληρώνουμε με τις πιο εύκολες. Αφού τα τελειώσουμε όλα υπαγορεύουμε την ορθογραφία και το παιδί τη γράφει σε ένα πρόχειρο τετράδιο.
Γλώσσα
Για αρχή…
- Δεν λέμε τα γράμματα με το όνομά τους
αλλά μόνο με τον ήχο τους.
- Δε βάζουμε το «και» ανάμεσα στα
γράμματα (ποτέ «που και α πα»!!!).
- Πάνω από κάθε κείμενο υπάρχει μια
εικόνα, πρέπει να αφιερώνετε λίγα λεπτά στην - περιγραφή της με στόχο να
εμπλουτίσετε το λεξιλόγιο του παιδιού και να ενισχύσετε τον προφορικό του λόγο,
αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση αργότερα στον γραπτό του λόγο. - Αυτή η δραστηριότητα
μπορεί να γίνει και με εικόνες άλλων βιβλίων.
- Δεν πειράζει αν το παιδί μαθαίνει απ’
έξω την ανάγνωση, αρκεί να κοιτάει τις λέξεις και να τις δείχνει σέρνοντας από
κάτω το δάχτυλο.
- Κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης μετά από
την ανάγνωση.
- Αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία για επαφή με
τα γράμματα (ταμπέλες, παραμύθια κ.α.).
- Τις συλλαβές τις λέμε «παρεούλες» ή
«παλαμάκια», τους ήχους των γραμμάτων
«φωνούλες».
- Σε γενικές γραμμές θα μένουμε δύο μέρες σε κάθε γράμμα.
Μαθηματικά
- Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν
υλικά μέτρησης ή δάχτυλα.
- Πρέπει να μάθει το παιδί να δείχνει έναν
αριθμό με τα δάχτυλά αυτόματα, χωρίς να τα μετράει.
- Θέτουμε παραδείγματα από την καθημερινή
ζωή.
- Είναι πολύ σημαντικό να μάθει καλά τα
ζευγαράκια των αριθμών (αθροίσματα μέσα στη δεκάδα).
- Χρησιμοποιούμε απλές λέξεις, π.χ. το
συν (+) το λέμε «και» ή «βάζω».
*Τα υπόλοιπα μαθήματα συνήθως δεν απαιτούν μελέτη στο σπίτι. Απλώς πρέπει να κοιτάτε το πρόγραμμα για να βάζετε στην τσάντα τα ανάλογα βιβλία και υλικά και βέβαια να φοράτε φόρμες τις μέρες της γυμναστικής!
Φαγητό
- Μη φεύγετε από το σπίτι αν δεν έχει φάει το παιδί κάτι για πρωινό. Το πρώτο δίωρο είναι απαιτητικό και χρειάζεται γεμάτο στομαχάκι!
- Να βάζετε στην τσάντα αρκετό και
υγιεινό φαγητό, για να μην πεινάσει το παιδί μέχρι το σχόλασμα. Αποφεύγουμε
συσκευασμένες τροφές με πολύ αλάτι ή ζάχαρη.
- Πάντα να βάζετε στην τσάντα ένα παγουρίνο
με νερό, εάν δεν φτάνει μπορεί να συμπληρώνει από τις βρύσες ή να έχει 2
παγουρίνα.
- Καλύτερα να μη δίνετε χρήματα γιατί τα
παιδιά τα χάνουν ή παίζουν με αυτά. Μπορείτε να κανονίσετε να πληρώνετε εσείς
το κυλικείο.
Σχολική τσάντα
- Κάποια βιβλία ίσως να παραμένουν στο σχολείο. Αν χρειαστεί μπορείτε να βρείτε όλα τα βιβλίο στο ίντερνετ.
- Φροντίστε να έχετε πάντα τα απαραίτητα βιβλία στην τσάντα και να μην τα ξεχνάτε.
- Η τσάντα πρέπει να προετοιμάζεται
αποβραδίς από το ίδιο το παιδί, αρχικά με τη βοήθειά σας και στη συνέχεια μόνο
του.
- Η κασετίνα πρέπει να είναι πάντα στην
τσάντα και γεμάτη με τα απαραίτητα: καλά
ξυσμένα μολύβια και ξυλομπογιές,
γόμα απλή (όχι με σχέδια), ξύστρα με δοχείο, ψαλίδι και κόλλα στικ.
- Προσπαθήστε να έχετε οργανωμένες και καθαρές τις φωτοτυπίες.
- Σχεδόν πάντα τα εξώφυλλα των βιβλίων της Γλώσσας φεύγουν (μάλλον υπάρχει κατασκευαστικό λάθος...). Μπορείτε να τα στερεώσετε με συρραπτικό, πριν γίνει το κακό!
- Μπορείτε να έχετε στην τσάντα και μια ελαφριά αλλαξιά.
Συμπεριφορά
- Καλό είναι να συζητάτε στο σπίτι για τη
σωστή συμπεριφορά στο σχολείο.
- Να ζητάμε από τα παιδιά να
συμμορφώνονται με τις παρατηρήσεις των δασκάλων τους.
- Όταν τα παιδιά μαλώνουν καλύτερα να μην
παρεμβαίνετε εμφανώς.
- Μπροστά στο παιδί, να μην εκφράζεστε
αρνητικά για κάποιον συμμαθητή ή εκπαιδευτικό γιατί το παιδί συγχίζεται και δεν
μπορεί να το διαχειριστεί.
-Κάνετέ το να νιώσει ότι σέβεστε
απεριόριστα το λόγο της δασκάλας του για να μην έχει περιθώριο να κάνει το
αντίθετο.
Καλή αρχή στη σχολική σας ζωή!
Πολύ σημαντικές πληροφορίες και ιδιαίτερα αναλυτικές Συγχαρητήρια
ΑπάντησηΔιαγραφή